![]() |
Bild: Xedos4/FreeDigitalPhotos.net |
För att någon ska följa dig, köpa dina produkter eller "köpa din affärsidé/möjlighet" så måste de lita på dig. De måste känna att du är trovärdig och genuin. Att du står för det du säger. Det är inte lika lätt när man inte står ansikte mot ansikte och kan se varandra i ögonen.
För att verkligen kunna bygga den relation som krävs med någon så måst du glömma dina egna syften. Lägg allt säljande och allt rekryterande åt sidan. Fokusera på den andra personen.
Vad är det egentligen den andra berättar? Vilka funderingar, farhågor, problem uttrycker personen? Hur kan du hjälp? Alltså verkligen hjälpa personen, utan baktanke, utan egna syften. Leder det inte till något försäljning eller rekrytering så är det helt ok. Personen kan säkerligen berika ditt liv eller din utveckling på andra sätt. Bekymra dig inte över om du får något tillbaka eller inte.
Först när du slutar att fokusera på dig och vad du vill ha, och börjar fokusera på vad den andra vill ha börjar det hända grejer!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar