måndag 16 juni 2014

Att köpa leads

Köpa leads, är det en bra idé?
Egentligen inte. Att generera sina egna leads är alltid det optimala - det gör att du får leads som är intresserade av din verksamhet och som har något mått av förtroende för dig eller anser att du kan tillföra personen något av värde.
Men, att bygga upp sitt egna varumärke på nätet tar ju förstås tid! Och kanske har inte alla tiden att vänta på att de första leadsen ska droppa in...så, om du precis börjat bygga ditt team och känner att du för tillfället inte har fler i ditt egna kontaktnät att vända dig till så kan det vara en väg att gå för att komma igång. Men, det är också beroende av vilken verksamhet du har och hur du planerar att marknadsföra den. Det är inte alltid helt lätt att göra en mejlkampanj och verkligen få människor att agera på ett mejl från en helt okänd människa. En mer framkomlig väg kan vara att erbjuda "något annat" inledningsvis. Kanske kan du dela med dig av tips inom det område som ditt leads visat intresse av, exempelvis: jobbar du med hälsoprodukter kanske du istället för att skicka ut någon form av rekryteringsmejl kan skicka ut en serie mejl med olika former av hälsotips. Tips som är så värdefulla, och rubriker som fångar det, att mottagaren öppnar mejlet varje gång det kommer. Över tid byggs en relation och du framstår som en expert inom ditt område - vilket kommer att leda till att den som är intresserad av din verksamhet kommer att ställa frågorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar